YouTube jest jednym z wielu miejsc, na którym można reklamować swój biznes w formie bezpłatnej oraz płatnej. Możliwości jest tam sporo, dlatego warto skorzystać z tego, co oferuje to miejsce.
Jak reklamować się na YouTube bezpłatnie?
YouTube daje możliwość założenia konta bezpłatnie i bezpłatnego zamieszczania tam filmów w dowolnym temacie i w zasadzie o dowolnej długości. To daje szerokie możliwości przygotowywania materiałów powiązanych z prowadzonym biznesem i tworzenia społeczności wokół kanału.
Bezpłatne promowanie się na YouTube wymaga jednak zaangażowania, bo content powinien być dobrej jakości. Oprócz tego należy utrzymywać relacje ze społecznością – odpowiadać na komentarze czy informować na karcie o planowanych działaniach. Warto również promować w innych miejscach kanał na YouTube, aby dowiedziało się o nim jak najwięcej osób.
Duże znaczenie ma także właściwe opisywanie filmów, stosowanie tagów jak i spójność wizualna – od miniaturek po oprawę graficzną kanału jak i samych filmów.
Jak reklamować się na YouTube płatnie?
YouTube daje też możliwość płatnego reklamowania się na kilak sposobów. Mogą to być reklamy pojawiające się między filmami w postaci np. banerów czyli tzw. kampanie displayowe, analogiczne do tych, jakie można zobaczyć w wyszukiwarce Google.
Oprócz tego w trakcie trwania filmików można zobaczyć dwie formy reklamy graficznej – jako reklama in-vide o ukazująca się na dole filmu nad paskiem postępu czy w formie sporych kart sponsorowanych pojawiających się po prawej stronie.
Oprócz tego występują cztery formy reklamy video, w tym trzy pojawiające się na filmie a jedna w sekcji nad nim. Wszystkie z nich są bardzo powszechne najbardziej rozpoznawalna jest tzw. reklama Bumper Ads i TrueView In-Stream czyli krótkie filmiki włączające się przed otworzeniem materiału lub w trakcie jego oglądania. Przy czym te drugie maja opcję pominięcia ich po kilku czy kilkunastu sekundach.
Jak widać, możliwości reklamowania się na YouTube jest wiele – od bezpłatnych działań polegających na zamieszczaniu materiałów aż po płatną reklamę opierając się na wyświetlaniu banerów czy gotowych materiałów reklamowych w postaci video. Wybory formy reklamy należy dokonać w oparciu o to, jaki efekt chce się osiągnąć.