Jaką wybrać nazwę dla sklepu odzieżowego?
Biznes w sieci

Jaką wybrać nazwę dla sklepu odzieżowego?

Na przestrzeni ostatnich kilku lat można zauważyć powstanie dużej ilości sklepów z odzieżą, zarówno męską, damską, jak i dziecięcą. Większość takich biznesów prowadzona jest w Internecie, co wydaje się tak naprawdę dość dużą oszczędnością. Nie potrzeba wówczas wynajmować lokalu i co za tym idzie opłacać czynszu. Wysyłka odbywa się za pośrednictwem kurierów, Poczty Polskiej i obie strony transakcji są zadowolone. Jak się okazuje, często występującym problemem jest wybór nazwy sklepu, którą trzeba podać w momencie zakładania działalności gospodarczej.

Czym kierować się przy wyborze nazwy sklepu?

Założenie własnego sklepu z odzieżą różnego rodzaju jest marzeniem wielu osób. Otrzymuje się niezależność, można obcować codziennie z modą, doradzać klientom. Poprzedzone to jest wieloma przygotowaniami, wśród których znajduje się wymyślenie stosownej nazwy. Stanowi ona pierwsze skojarzenie z danym sklepem, dlatego musi się dobrze kojarzyć i zaciekawić potencjalnych klientów. Nietrafione są wszelkiego rodzaju nazwy zawierające zbyt potoczne słowa, ale przyjmą się takie, których wymowa nie nastręcza żadnych trudności. Jeżeli sprzedaż jest prowadzona tylko lub również przez Internet, trzeba sprawdzić, czy domena z konkretną nazwą jest dostępna.

Jaką wybrać nazwę dla sklepu odzieżowego?

Praktyka nadawania nazw sklepom odzieżowym

Warto stawiać na nazwę, która nakieruje przyszłego klienta na oferowany w tym miejscu asortyment. W takim przypadku uzasadnione są słowa "odzież używana", "second hand", "elegancka odzież", "butik", "odzież sportowa", "streetwear". Często jedno słowo może zmienić sposób odbioru całego sklepu, zanim klient postawi w nim pierwszy krok. Można oczywiście spróbować z anglojęzyczną nazwą, ale to też nie zawsze jest dobrym pomysłem. Oferując ubrania dla osób starszych lepiej wybrać polską nazwę, która po pierwsze jest zrozumiała dla każdego, a po drugie nie ma problemu z jej wymówieniem. Dodatkową podpowiedzią odnośnie nazwy jest wybór możliwie najbardziej uniwersalnej, w końcu nie wiadomo, czy w przyszłości asortyment nie zostanie powiększony o zupełnie inne produkty.