Media społecznościowe – czym są i jak wykorzystać je w biznesie?
Social Media

Media społecznościowe – czym są i jak wykorzystać je w biznesie?

Rozwój internetu pociągnął za sobą także rozwój platform społecznościowych, które wkrótce zyskały znaczenie także w marketingu internetowym. Obecnie są miejscem nie tylko na reklamę, ale także służą do kontaktu i budowaniu relacji.

Czym są media społecznościowe:

Media społecznościowe czyli social media to przede wszystkim strony internetowe i aplikacje, które umożliwiają ludziom połączenie się ze sobą, dzielenie się informacjami i materiałami oraz tworzenie wirtualnych społeczności. Najpopularniejsze serwisy tego typu to m.in.: Facebook, Twitter, LinkedIn, TikTok czy Instagram.

Użytkownicy tych platform mogą publikować swoje treści – zdjęcia, filmy, artykuły czy opinie – oraz komentować cudze wpisy, rozmawiać na wspólnych grupach czy prywatnych czarach.

Media społecznościowe – czym są i jak wykorzystać je w biznesie?

Media społecznościowe w marketingu

Media społecznościowe i marketing są dziś ściśle ze sobą powiązane, ponieważ marketerzy mogą używać mediów społecznościowych do reklamowania swoich produktów, komunikowania się z klientami i tworzenia z nimi relacji. Obecnie wykorzystuje się wiele różnych strategii, opracowując kampanię marketingową obejmującą media społecznościowe.

Social media po prostu oferują również możliwość interakcji bezpośredniej z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dzięki temu firmy mogą poprawić swoją reputację i zwiększyć sprzedaż poprzez większa dostępnać.

Nastąpiło również pojawienie się nowej dziedziny czyli influencer marketingu. W ostatnich latach nastąpił jej dynamiczny wzrost, gdy popularne w sieci osoby dały nowy głos i perspektywy dla marek.

Firmy mogą współpracować z influencerami poprzez sponsoring treści, oferowanie darmowych próbek produktów lub usług, a także organizowanie specjalnych wydarzeń dla influencerów i ich followerów. Influencerzy mają duży wpływ na to, co robią ich followersi -i chociaż nie każdy jest w stanie wywrzeć tak duży wpływ, jak inni, to niewątpliwie mają one ogromną siłę. Wielu specjalistów od marketingu uważa, że ​​influencerzy działający prężnie w mediach społecznościowych są bardziej skuteczni niż celebryci, ponieważ ich followersi uważają ich za osoby bardziej autentyczne i zaufane.